Det finns snälla människor

Det finns snälla människor. Just idag har de inte drabbat mig. Tyvärr.

Farsta Strand 06:40 bankar jag på tunnelbanedörren utan verkan. Tunnelbanan åker iväg och jag står på perrongen och surar lätt. Morgonhumöret har inte riktigt kommit på topp.

Slussen 07:10 springer jag och vevar med armarna för buss 76 utan verkan. Bussen åker iväg och stannar sedan tio meter ned för ett rödljus. Jag står och huttrar vid kuren och surar ännu mer. Morgonhumöret sjönk just i botten.

När nästa buss väl kommer springer alla jävlar in framför mig och tränger sig på. När jag tillslut når mitten av bussen öppnas de bakre dörrarna och in väller ungefär fyrtio personer till. Jag skuffar undan en gubbe och slänger mig ner på första bästa säte. Där sitter jag demonstrativt och hånler åt att alla som får stå.

När bussen precis har börjat svänga ut kommer två personer springandes. Bussen stannar självklart och plockar upp dem, han ska ju ändå bara stå i rödljus om tio meter.

Det finns snälla människor, imorgon drabbar de nog mig.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback