Kejsarens nya kläder

T-Centralen nollsex:fyrtiofem och framför mig går det en tjej som har glömt ta på sig sina byxor! På sig har hon en munktröja, ni vet en sån där grå i collegetröjetyg med stora fickor på magen. Och ett par gympaskor. Okej, tröjan var ganska lång men ändå, det ser ju för löjligt ut.

T-bana mot Ropsten nollsex:femtiofem och bredvid mig står en kille som har köpt nya kalsonger. Varför jag tror det är för han har stoppat ner sin t-shirt innanför kallingarna, han skyltar med ungefär tretton centimeter vitt tyg med gröna blommor på och jeansen är rejält fastspända tvärs över skinkorna med ett brunt skärp. Inga kalsonger som glimtar av misstag alltså.

Karlavägen nollsju:nolltre och jag går förbi en kvinna som har ett par tunna, näst intill genomskinliga tights, ett silkigt linne som precis täcker rumpan och en midjekort kavaj. Men!

Jag tittar hastigt ner på mina egna ben och drar en suck av lättnad, jeansen sitter där de brukar. Uppe på kontoret slår jag i min kalender men det är Kaj som har namnsdag och det står ingenting om att det är byxlösa dagen. Det är som Kejsarens nya kläder, alla ser att de har glömt byxorna hemma men ingen vågar säga något. Inte jag heller.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Killens kalsonger låter som ett fint tyg till köksgardiner. Hohoho.

2007-08-13 @ 21:47:44
Postat av: Juno

Jo, förutom att jag varje gång jag lagar mat skulle tänka på ett par kallingar...

2007-08-14 @ 07:10:06
Postat av: Lotta

Jag drömde om blommiga gröna gardiner inatt! Bloggens inflytande börjar bli överdrivet.

2007-08-14 @ 11:16:36
Postat av: juno

jo, verkligen!

2007-08-15 @ 18:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback