Starta en bokklubb med mig!

Min kompis K är med i en liten bokklubb. Det är några kompisar från Universitetet tror jag. De träffas en gång i månaden, dricker vin och diskuterar månadens bok.

Igår skulle jag åka till stallet men försov mig när jag nattade lilleman. Istället kröp jag upp i soffan där brorsdotter S satt och tittade på O.C. När den mörkhåriga pinsamma killen dök upp i bild dök jag ner i Akademibokhandelns reklamtidning, Läslust.

Och det var precis vad jag fick. Läslust.

- Sara Kadefors, Fågelbovägen 32 om svart städhjälp och icketacksamhet
- Stephen Kings nya roman Lisey's story är ju extremt omtalad
- Johanna Tyrell längtar jag efter att läsa. Sägs vara ungdomsböcker men jag tror de passar alla. Det fattas en tärning heter hennes senaste bok.

För att inte nämna alla svenska deckardrottningar som nu släpper böcker på löpande band. Mari Jungstedt, Åsa Larsson, Liza Marklund, Karin Wahlberg...

Och alla utländska deckarkungar. Michael Connelly, Dennis Lehane, Arnaldur Indridason (favorit). Alla kommer de med en ny roman lagom till tomten kör förbi med sin släde.

Okej, här fick jag nästan lite fnatt. Men ni förstår väl, i år kan vi inte skippa julklapparna. I år måste vi ge varandra en bok. Och sen kan vi bytlåna av varandra. Och starta en bokklubb där vi ses en gång i månaden och dricker vin och tjattrar om vilken bok vi ska läsa nästa gång.

Nu kommer en fråga på riktigt, är det någon som vill vara med?

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är inget roligt att läsa om man MÅSTE, har jag ju sagt. Jag kan gå med på att om jag har läst en bok och du med så kan vi ta en öl och prata om vem som ska vinna Idol. Vi har till ikväll på oss.

Postat av: Jenny

hur ska jag hinna läsa det du har läst på 3,5 timma?

2006-12-01 @ 16:21:00
Postat av: Lotta

:-) Ah, du har ju följt Idol lika länge som jag. Nu är det i alla fall över, tomt men skönt.

2006-12-03 @ 23:19:09
URL: http://typisktlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback