När kontrollen blinkar blå -då är allt som det ska

Jag stirrar på tvättmaskinen. Gula och gröna lampor blinkar frenetiskt. När kontrollen blinkar blå –då är allt som det ska. Slutsats. Allting är inte som det ska. Något är fel. Maskinen borde ha varit klar för längesedan. Synar den lite närmre. E20. Låter som något från en innehållsförteckning på ett matpaket. Eller hemska tanke -en felkod.


Trycka trycka på alla knappar, sparka sparka lite också. Får tillslut igång den igen. Kör programmet från början. Gör en liten förträngning av problemet och går och lägger mig. Men morgonen efter är det där igen. Allt blinket och E20:t. Lyckas tillslut med konststycket att öppna luckan och kan dra ut dyngsura kläder. Även jag sur. Hänger upp tvätten i duschen, det lär ta flera dagar att torka eländet.


För min man svär jag över Electrolux och dålig kvalitet i största allmänhet. Han tar på sig ”mannen i huset” kepsen. Surfar lite på Internet, hittar felkoden, hittar en instruktion, kryper ner på golvet vid maskin och hittar en fiffig lucka. Som leder till tömningspumpen. Som är igensatt. Av hårnålar.

Aouch.


Mannen i huset: Har du saknat några hårspännen på sistone?

Frun i huset: Ja, faktiskt. Det är väl Joar som har knyckt dem.
Mannen i huset: Jag hittade ett gäng i tömningspumpen.
Frun i huset: Oj, jag visste inte att han kunde öppna den luckan…


Okej, så jag brukar fästa dem i kläderna. Kanske har jag glömt någon där någon enstaka gång. Det positiva är tvättmaskinen fungerar igen. Det negativa är att jag är skyldig reparatören massor av tvättar som tack för manligheten.


Juno


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh nej. Vilken soppa. Där fick sig den kvinnliga fåfängan en törn. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback