I pedagogikens namn

Familjen har varit på semester och nu är det dags att komma in i vardagen igen. Det är det sämsta med semester. Vid 18-tiden gråts det vid middagsbordet av barn som är trötta och helst vill gå och sova. Vi lyckas hålla alla vakna till 20.30 genom filmkvällar med gamla Supernollan och Paddington.

Men det är svårt på morgonen också. För man vaknar vid 03.00, 04.30, 05.00 och tillslut kan man inte somna om mer. Om man inte heter Per förståss, då sover man lite till. Men barnen är uppe och läser bok och lägger patiens och elaka mamman tvingar dem i säng igen. Om ni inte kan sova så bara ligg där en halvtimme, okej?

Så. Själv kan jag inte heller sova men jag är fan inte pigg. Bara vaken. Ligger med mobilen under täcket och skriver i smyg precis som om någonting kan göras i hemlighet på internet!

05.40. Mamma, det har gått en halvtimme. Jag har legat still i en halvtimme nu! Barn 1 kliver upp. Punkt slut. 

05.45. Mamma, nu har jag försökt jättelänge!! Barn 2 kliver upp. Så då gör väl jag också det. Godmorgon.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback