Av fyllon och barn...

På andra sidan vändplan bor en liten tös. Hon var ute och lekte med de andra barnen men kom på att hon nog var kissnödig. 

- Kom går vi hem och kissar, sa flickans mamma
- Nej jag ska gå in här och kissa, deklarerade barnet och klev in.

Mamman fick gå hem utan barn. Efter att flickan kissat bestämde hon sig för att leka i Elsas rum. Men eftersom Elsa inte var hemma tänkte hon lägga sig en stund i soffan (stora fåtöljen) först.

- Jag kan lägga mig en stund i soffan, säger flickan. När man är gammal och har svårt att gå kan man lägga sig i soffan.

Hon klättrar upp i fåtöljen, lägger sig tillrätta och funderar en sekund. Sedan avslutar hon förklaringen.

- Min pappa måste ligga på soffan.

Av fyllon och barn får man höra sanningen. Puss på dig Fjods ;-)

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback