Hade förträngt det här

Ja då är det så här igen. Mitt i jobbmötet; telefonsamtal. Bryts. Igen. Ohörbart. Ledset. Jag byter arbetsrollen mot mammarollen och flaxar till tunnelbanan. Förlåt att jag drar, jag följer upp imorgon! Det är ingen fara visar det sig men jag fick hämta lillasyster på vägen för det var inte någon bra dag för det längre, kände storebror.

Mitt på fritids; telefonsamtal. Just det, killen från konsultbyrån hade jag ju helt glömt bort. Skiftar snabbt tillbaka till arbetsrollen, tack tack och jag följer upp imorgon. Absolut. Hej hej.

Laga middag. Tvätta en färgad 60. Samtal med sonens mentor. Äta middag. Läxor. Hänga tvätt. Gympapåse. Frukt. Vatten. Kläder till barnen att ha imorgon. Laga middag till nästa vecka. Kaos i köket. Diska. Natta.

Jag sitter rak som en fura på barnens sängkanter med stora ögon och fokuserar på att det är de som ska sova. Inte jag. Jag ska ta vid de trådar jag lämnade för fem timmar sedan.

Det här hade jag förträngt...

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback