Timjan

För att inte få sparken av ungarna bestämmer jag mig en dag för att göra en slags pytt på falukorven. In med potatis och morot i ugnen, efter med korv och kött och vad det nu var. Drar vidare i sysslorna, maken tar vid i köket.

Barnen tycker det är okej. Sonens gäst från klassen är förtjust. Han har aldrig gjort pytt i panna i ugnen och han har aldrig haft timjan i men det var ju jättegott så det skulle han prova nästa gång han lagar pytt.

Eh wow liksom. Älskling, hade du timjan i? För jag tänkte precis att... nä nu ljög jag. Jag tänkte ingenting. Tanken räckte på sin höjd till gott.

Min tioåring skulle leva på micropopcorn om vi slutade ge honom mat men jag förstår nu att det är dags att jacka upp tempot lite. Så efter T:s besök hemma har vi kokat ägg ihop, min tioåring och jag...

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback