Svårt att sova när häxorna flyger

Hallå alltså, man försöker ju att vara en vuxen person här va.... så bara lägg av nu då, lämna mig i fred!



Jag klarar inte av att hitta klösmärken på spegeln. Sånt isar i mitt inre och allt jag aldrig vill tänka på om andar och skit vägrar lämna mitt huvud. Jag säger till mig själv att det är barnen som stått på badkarskanten och tagit stöd på spegeln. Det måste det vara för vad skulle det annars vara?

Hundra procent säker på att det inte fanns där när vi kom. Låtsas att jag kan garva lite åt att det ser så otäckt ut och torkar bort märket. Vet att jag aldrig mer vill se det.

Vaknar med en otäck dröm i kroppen. Odefinierbar, flyktig men med en bitter eftersmak. Kissnödig också vilket jag försöker ignorera men det går inte. Jag måste ner. Tittar snabbt in och konstaterar att märket fortfarande är borttorkat och att inget nytt dykt upp. Är sedan ytterst noga med att inte titta på spegeln mer.

Tända lampor hjälper pyttelite men jag är rädd i mörkret och ser saker som lurar i skuggorna och nu ligger jag här och kan inte sova. Vet att det är barnsligt och ologiskt men växer inte upp ändå. Det är långfredag och det är fullmåne. Vad som helst kan faktiskt ha flugit genom det här gamla huset i skogen... hjälp...

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback