Med skidorna på taket

Efter jul lade vi skidorna på taket och drog norrut. När vi pausade hos kusin Bell i Orsa var det närmare tjugo grader kallt. Riktig vinter! Barnen blev lite blyga för denna nya vuxna variant av Bellabus men en ställde upp på foto, en är på väg in i en ny linslusperiod om jag har tur :)



I Åre var vi bokade på visningsmöte på Holiday club och man kan köpa en andel i en lägenhet för typ hundratusen och sen byta sin vecka mot boende på något varmt och soligt ställe i två veckor. Varje år. Jag är som alltid sugen på att slå till. Min man är som alltid redo att rädda familjen från mig. Men nu var vi på skidsemester. I ösregnet. Så vi åkte upp och spanade in Zlatans kåk och godkände utsikten...




Jaja lite regn har väl ingen dött av. Förutom endel skidbackar då som lyste gröna... men det fanns backar så det räckte till oss! Elsa körde blått och vi hittade några sköna svängar i Björnen. Joar satsade högt och tog sig an Störtloppsbacken... han blev dock inte så sugen på att köra störtlopp i den. Jag blev asimponerad, den är skitbrant och enda gången jag av misstag åkt i den grinade jag hela vägen. 



Det är härligt med skidsemester. Det är härligt med vänner. Nyår med grannarna och bubblor och tomtebloss på tolvslaget på torget för de som var vakna.


Bubblor, vänner och skidor. Jag kan nog stå ut med lite vinter ändå!

Gott Nytt 2015!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback