När man är kissnödig

Vi åker bil genom Sverige. Långt ska vi åka.Någon sorts taxi för jag känner inte alls igen chauffören. Det är varmt i bilen och jag vill ut. Vi stannar vid en mack och jag känner igen mig för jag går raka vägen till toaletten. Först när jag stänger dörren om toan så inser jag att det bara är en dörr. Inga väggar, ingen toalett, bara en golvbrunn och en stängd dörr. Så där sitter jag på huk på golvet och känner mig blottad, kissnödig och rätt svettig och stressad över att folk ser mig. Allt känns tämligen obehagligt.
 
...
 
Jag tänker att jag har ont i halsen och att jag är kissnödig och svettig. Klockan är tjugo i fem på morgonen. Termometern visar på trettioåtta grader. Alvedon, halstablett, toa. En riktig toa tack och lov. Intressant det där med dröm och verklighet, hur drömmar kan vara så verkliga och väver in små sanningar här och där. Den går säkert att tolka men jag nöjer mig med att vara tacksam över att jag inte kissade i sängen.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback