Dagens stjärna

Ibland blir man galen, och ibland blir man bara galet kär i sina småtroll. Både hjärtat och ögonen svämmar över.

Min sjuåring tömmer sin spargris för att köpa ett PS3 spel. Han vill helst ha Lego Harry Potter men ska kolla vilket som är billigast. Han resonerar och väljer sedan Disney Universe som är dyrare än Lego Harry Potter - eftersom då kan hans mamma och lillasyster också vara med och spela.

Storebror och lillasyster lägger pussel tillsammans. Jag hör uppmuntran, hejarop och att storebror låter sin lillasyster lägga bitar som han egentligen redan hittat.

"Mamma, du är ju trött och lite ledsen idag. Och då orkar väl inte du läsa för oss, så då kan väl jag ordna myshörna och läsa i min läxbok för dig och Elsa?" Klockan är nio, fina stora killen läser om örnen Örjan som är höjdrädd och när lillasyster somnar läser han vidare för sin mamma, fast lite tystare för att inte störa syrran.

Jag dör. Han är som polstjärnan min älskade unge.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback