Hitta mig!

Tre små tjejer, tre och fyra år, ska leka kurragömma. Bredvid eller framför fåtöljen (beroende på var man står i förhållande till den) är det populärt att gömma sig.

- Här ska jag gömma mig, du får gömma dig någon annanstans, ropar Elsa till Filippa i den första omgången. I den andra omgången är det Filippas tur att gömma sig framför fåtöljen. Elsa ska räkna och leta. Meja tänker gömma sig på övervåningen och frågar Elsa:

- Ska jag gömma mig i ditt rum Elsa?
- Nej
- Ska jag gömma mig i Joars rum då?
- Nej
- I din mammas rum då?
- Nej
- Okej då gömmer jag mig vid teven

Elsa verkar gå med på detta och räknar snabbt till sju, sen börjar hon gå upp för trappan varpå Filippa protesterar högt:

- Hitta mig nu då Elsa!

Filippa är hittad under fnitter och stor förtjusning. Och de två kompisarna kan tillsammans ta upp jakten på den tredje kompisen som sitter under teven och väntar. I köket sitter en mamma och skrattar högt åt underbara ungar.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback