Shoot me #3

Jag leker lite i Photoshop men just ikväll saknar jag ett mörkrum. När jag framkallade och kopierade i labb hade vi gjort mallar för att skapa ramar runt bilderna. När man brassade på ljus i ramarna blev de aldrig helt knivskarpa och färgen liksom flöt ut lite på papperet. Och jag letar efter ett sätt att återskapa den effekten digitalt.

Fick via en gammal skolkompis tips på en Photoshop app för mobilen där man kan slänga på en ram så påminner starkt om den hemmagjorda varan. Men av otaliga orsaker kan jag inte ha min mobil som verktyg för att redigera mina foton i. Alltså letar jag i Photohop i datorn. Och inser återigen att det är långt kvar...

 
Elsa, Mariefred 21 augusti 2011

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback