Ettagluttare

Klockan åtta och trettio började sonen officiellt skolan. Riktiga skolan. Klass 1A ska han gå i. Ryggsäcken är bortbytt mot en axelbandsväska med Darth Vader på. Alla ungarna samlades i regnet först och sen i sitt nya klassrum. Föräldrarna var välkomna att vara med en liten stund...

Barnen sitter i ring i alfabetisk ordning på den röda mattan och fröken går igenom vad som ska ske under dagen. Raster, jobba hårt, lunch, sommarläxan som var att ta med en sten och berätta om... Barnen räcker lydigt och ivrigt upp händerna för att få prata.

Anton: Jag gillar att jobba hårt!
Julia: Jag har tappat min sten för det var ett hål i min väska.
Julias mamma: Jo, det är faktiskt sant...
Onur: Jag tycker också om att jobba hårt.
Robin: Måste jag sitta bredvid Onur?

Allt viktigt ska avhandlas.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback