En vilodag

Tog en heldag på Astrid Lindgrens värld med barnen och familjen T22. Upp halv sex för att bre frukostsmörgåsar. Vi käkade frukost i bilen för att spara tid. Vad gör man inte för att kunna maximera sina nöjen? Det är trots allt tjugonio komma sju mil mellan Länna och Vimmerby. Vi härjade i parken under hela öppningstiden. Bullerbyn, Kling och Klangs bil, Törnrosdalen nej Mattisborgen eller förresten Körsbärsdalen, Kajsa Kavat, Snorkråkan jaha oj hette det inte så? Saltkråkan javisst ja där bor ju Korven och hennes kompisar. Tjorven mamma, Tjorven.

Bäst tyckte Elsa - var Kajsa Kavats hus. Tillslut fick jag dra ut henne baklänges, hon skrek och höll sig fast i dörrkarmarna jag trodde hela huset skulle släppa från marken innan jag fick ut henne därifrån. Joar snackade lite med Madickens kompis Abbe, det var spännande förstås. Och så fick han spela lite Super Mario i bilen, det var också rätt bra. Min höjdpunkt i parken var kaffet fem i sex, en lifesaver. Köra i tre timmar i mörkningen kräver kaffe och cola och vad mer man blir lite vardagshög på.

Hemma vid elva igen. Kommer på att sonen inte har några rena kalsonger till idag. Tvättar lite grann på natten. Och imorse upp vid sex för att torktumla en kalsong, hänga tvätt. Duscha två barn. Nu ska jag ta en välförtjänt, inte lika rolig, men vilsam heldag på jobbet.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback