Inte så jätteäckligt

Jag hade med mig grannbarnen hem idag och det visade sig att middagsfrågan var av högsta vikt. Spagetti och köttfärssås lät väl bra men den snart fyraåriga flickan ger instruktioner:

- Jag tycker inte om lök men om du gör den så liten att jag inte känner den så kan jag äta den ändå

Jag hackar löken i mikroskopiska bitar, jag finriver en morot och pressar en vitlök. Inga konstiga champinjoner, inga bönor, inga andra underliga grönsaker - en slatt grädde bara och sen är det dags att äta. Den sexåriga pojken tittar misstänksamt ner i stekpannan. "Vad är det där du har i?"

Efter ett smakprov kommer så betyget:

- Du gör inte lika god köttfärssås som min mamma, men den är inte så jätteäcklig

Jag är nöjd.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback