vi har varit i flen

min mamma hittar inte så bra. därför brukar hon ha med sig den här lilla lådan med en tant som snackar hela tiden. gps heter den. fast idag när vi skulle till sagostigen så glömde hon gpsen. så vi fick åka efter ericas bil för att komma till rätt sagostig och då gick det jättebra.

sen när vi skulle åka hem igen så frågade ericas pappa om mamma hittar hem själv? om hon gör det kan han åka i förväg. mamma tror det, det finns väl skyltar? och det finns faktiskt skyltar men det står inte stockholm på någon skylt. det står eskilstuna och det står malmköping och det står norrköping och det står flen. flen tänker min mamma, det ligger väl åt samma håll som södertälje? södertälje ligger ju nästan där mormor bor så det borde vara rätt tror min mamma.

och mamma hon kör och kör och kör och kör. sen ringer hon pappa. pappa säger att flen inte var helt rätt väg men att det fungerar i alla fall. så mamma kör vidare. nu säger mamma att flen, det är en trist liten håla, dit vill hon inte åka någon mer gång. och när vi kommer hem skäller hon lite på ericas pappa för att han övergav henne i ödemarken. men nu har nog mamma lärt sig sin läxa. nästa gång tror jag nog inte att hon glömmer hon inte gps tanten.

joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback