Sista semesterdagen

Sista semesterdagen och solen skiner. Efter två dagar i rad på IKEA bestämmer jag mig för att barnen (och jag!) ska få göra något roligt. Så hux flux har jag packat in tre barn i bilen och dragit ner till Parken zoo i Eskilstuna.

  

Det fanns jättesöta djur där, killingar, sandkattungar, shetlandsponnyn och några extra gulliga kängrur.

     

Och så fanns det lite halvläbbiga djur som flodhästarna. De gick omkring och morrade åt varandra och alla andra också. Ett par rejäla ormar, superstora varaner och så det här underliga djuret som ser ut som ett förvuxet marsvin ungefär.

  

Åkband till oss alla för tekoppar, masken bergochdalbana, skepp o' hoj och vad det nu var. Tyvärr så tyckte det minsta barnet, hon som bara fick åka i sin mammas sällskap, att en minikarusell var toppen. Fast efter några åk fick jag be killen stänga av så jag slapp kräkas i en svan. När vi sen blev trötta så det var ju lämpligt att vi vann ett stort hjärta på lotteri, så vi kunde vila lite innan vi åkte hem igen. En bra dag för en mamma och tre barn.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback