När man är glad är man också snäll

Jag fick ett brev från min sexåriga son. Titta mamma, säger han. Här har jag skrivit www.jenny.se och här har jag ritat dig. Du är glad, ser du det? Jo det ser jag ju och det känns ju bra att vara glad på min avbild. Jag undrar vad det står där under, där det ser ut ungefär så här WWWwwwwVVVvvvv. Där, förklarar sonen, står det att när min mamma är glad är hon alltid snäll!

Ouch. Jag förstår ju att det finns en mostats också som mina stackars barn har levt med hela långa våren. Men den här sommaren har varit lång och bra och jag har varvat ner så jag tror just nu att jag kan försöka leva upp till att oftare vara glad-snälla mamman än trött-dumma mamman. Jag ska komma ihåg de orden nu när vardagen snart drar igång.

Juno 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback