en liten nattuggla

idag var jag så trött. jag orkade inte äta upp min mat, så trött var jag. så istället för att tugga i mej den sista tuggan vid lunchen sov jag lite vid bordet. fröken nenni säjer att hon fick pilla ut min sista tugga ur munnen igen, eftersom munnen inte orkade tugga mer. sen fick jag sova på riktigt.

många timmar sov jag. och på kvällen var jag inte så trött faktiskt. mamma stängde in oss i sovrummet och jag såg ju att hon var vaken fast hon andades sovigt. och när jag ändå, fast jag inte alls var trött, höll på att somna av misstag så fick jag kolla om mamma var vaken hon med.

- mamma?
inget svar.
- mammaaa?
inget svar. men öppna ögon. pyttelite öppna ögon bara. så för att se mammas ögon måste jag sätta mina egna ögon tätt tätt intill.
- ho ho mamma!
nu stängs ögonen och mamma kanske sover tillslut. fast hon låter lite konstigt när hon sover tycker jag.

elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback