vålk vitt dinosårs

jag har varit på globen. jag älskar att vara på globen. det finns alltid något koolt att se på globen. i sommar ska vi åka upp på taket. hissarna på utsidan blir klara i februari men mamma vill åka hiss på sommaren. min kusin anton säger att det ska bli fett koolt. då säger jag att det ska bli fett koolt.

men nu åkte vi ingen hiss, för nu har vi tittat på dinosaurier. mamma säger att showen heter vålk vitt dinosårs och det är engelska. men killen som var pytteliten pratade hela tiden på svenska. dinosaurierna var jättestora! först var det några pyttesmå för de låg i sina ägg men sen blev de lite större och då kunde man se att det var en människa i dinon för den hade människaben också. och efter det blev de superstora och det kom långhalsar. deras halsar var så långa att de nästan nådde ner till oss där vi satt. man kunde näääästan klappa dem lite på nosen.



äntligen efter pausen kom den koolaste dinon, t-rex. och när den hade rytit klar så var det slut. då åkte vi hem till anton och spelade skejtspel på hans xbox. det var också koolt.



joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback