När dagis ringer...

...känner jag alltid en enorm oro. Efter ett kort möte på jobbet där jag inte haft telefon på ser jag missat samtal på min kontorstelefon och min mobil. Dagis som har ringt. Med hjärtat i halsgropen kontrollerar jag att de har fått tag på maken istället.

Det har de och han loggar precis av för att åka till dagis och hämta det lilla barnet som ramlat och slagit tänderna. Han ringer igen när han vet mer. Och jag kan bara sitta här och vänta. Våndas och vänta och försöka koncentrera mig på mitt jobb under tiden. Det är inte det lättaste i världen.

Juno

Kommentarer
Postat av: Orolig granntant

Sitter tänderna kvar?

2009-10-14 @ 16:38:51
Postat av: Juno

ja tack och lov. ingen fara med flickan. en tand är lite sned men hon kom undan med blotta förskräckelsen.



tack för omtanken!

2009-10-14 @ 21:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback