Lättlurade mammor

På dagis, torsdag eftermiddag och jag frågar Erica medan jag försöker få på Joar ytterkläder om hon ska följa med oss imorgon. Ja, det ska hon. Och ska hon, frågar jag vidare, sova kvar och ha fredagsmys med oss också? Ja, det ska hon. Och så ska vi ha "O", här illustrerar hon en liten ring med fingrarna. Jag undrar vad det är men hon ser bara finurlig ut. Så jag säger JA, oavsett vad det är så kör vi på det.

Hemma, fredag morgon och Ericas mamma ringer och bekräftar att flickan fortfarande vill sova över här. Hon har med sig en tandborste, pyjamas och ostbollar för det hade vi tydligen kommit överens om. AHA, nu vet jag vad det lilla o:et betydde. Det kan vara farligt att säga ja in blanco men ostbollar blir perfekt till fredagsmyset. Välkommen!

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback