en prins, en liten drake och en jätteinsekt

- jag ska rita en rebus åt dej mamma

- först ritar jag ett tält. här är en gubbe, fingrar måste han ju ha. så, nu är fötterna klara. egentligen är det inget tält utan ett slott
- är det en prins?
- ja, det där är prinsen

- nu ritar jag en dörr så han kan komma ut. jag får inte glömma handtaget

- här (till vänster) är en liten drake. den har ganska lång hals
- vad är det där? (pekar på det översta) är det också slottet?
- nej det är en stor eld. det är drakeld, vänta så ritar jag så elden går till draken

- det blev visst ingen rebus mamma, det blev mer som saga
- och det här stora (till höger) är en jätteinsekt. ögon. ben. 
- ska den släcka elden?
- ja. det gör jätteinsekter

- nu är sagan slut 

joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback