trist vit och gul sörja / god vit och gul smörja

jag äter bara riktig mat nu för mammamjölken är slut. idag stack mamma in något vitt i munnen på mej. torsk sa hon. nänä, den åker ut igen. då kom det något som var gult och rött. potatis och sötpotatis sa hon. njae, kanske lite då. sen kom någon annan sörja som var vit och gul. försöker hon lura mej? nä, det smakar annorlunda. ägg sa hon.

så satt vi där. hon matade mej med en sked och sen sej med en sked. en för elsa, en för mamma. hennes mat var rosa och prickig. lax och couscous sa hon. varför får hon fin rosa mat och jag vit och gul trist mat? det ska jag nog inte gå med på längre. ut ut ut.

oj då mamma, var du där under mej och letade efter något? men se inte så sur ut, det var inte meningen att spotta ut den gula maten på dej. inte visste jag att du skulle vara där nere. man sitter ju vid matbordet!

efter en liten stund släpade sej mamma till det stora vita skåpet och tog fram en burk med gul smörja i. mango sa hon. och lite vit kall sörja också. a-fil sa hon. ser fortfarande trist ut. men det här var ju gott. he he. nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång.

elsa

Kommentarer
Postat av: Mina

Härligt att vara tillbaka i vardagen igen? fnissar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback