Å ena sidan...

Å andra sidan så är det föräldramöte en gång per termin. Och varför skulle jag inte visa mig intresserad av min sons verksamhet där han spenderar de flesta av sina vakna timmar varje dag? Jag intresserar mig ju för min mans arbete och vill ju gärna att min man ska vara intresserad av hur jag har det om dagarna.

Jag pratade precis med en mamma från sonens förra dagis och berättade om det förra föräldramötet där ungarna hade ritat självporträtt och alla föräldrar fick gissa vilken teckning som föreställde deras barn och sedan sätta sig där (utom jag som kom när det bara fanns en teckning kvar att välja på). Och där barnen hade gjort smörgåsar åt sina föräldrar som alla åt (utom jag som ammade och inte fick äta vare sig det ena eller det andra).

Så nu har jag bestämt mig igen. Jag går på föräldramöte.

Juno

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej hopp! Vi hade anmält att vi inte kommer ikväll...jag måste jobba och det kändes dumt att ordna barnvakt på nåt vis :-)

Men så läste jag ditt inlägg, fick sjukt dåligt samvete. Tänk om Victoria gör en smörgås, och så kommer inte någon och äter den. Så nu ska Johan gå på mötet, och min mamma passar barnen haha.

Kram Petra



PS. Maria avslöjade när jag ringde och sa att vi kommer, att det inte blir nån smörgås haha. Eller självporträtt. Men de har en annan grej på G, jag är nyfiken :-)

2009-02-19 @ 10:10:40
Postat av: Juno

Ha ha!



Det började med Ericas mamma som började snacka om "för hennes skull jag är borta på kvällen..." och då fick jag lite dåligt samvete och började prioritera om...



Och sen undrar vi varför alla mammor lider av konstant dåligt samvete... Petra, det var VERKLIGEN inte min avsikt! Precis som jag är övertygad om att det inte var M:s avsikt heller - fast nu har vi någon att skylla på ;-)

2009-02-19 @ 12:12:20
Postat av: Petra

Hehe, jag det suger med dåligt samvete. Ska försöka att inte ha det nu, jag drar till gymmet, på ARBETSTID! Sen ska jag ju iofs tillbaka hit för flera timmars jobb, så det jämnar ut sig. Väl.

2009-02-19 @ 14:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback