Luciatåg på dagis

"Sankta Lucia, skänk mig en tia.
Inte en femma, för det har jag hemma."

Sonen har tränat på luciasånger. Fast just den låten kvalade inte in till luciashowen. Den lilla har också övat "tipp tapp tipp tapp" och sen lite fortare "ti ti ti ti". Men hon tyckte det var roligare att titta på idag när det var dags för det årliga luciatåget på dagis.

Och roligt tyckte jag också att det var. Mitt mammahjärta smälter när det mitt i sången hörs "Hej Anders, hej Emma!" och sonen har fått syn på grannar som han ivrigt vinkar till med sin stjärna. Sen var det inte bara min son som hördes, bästisen kom på att han var extra duktig på Sankta Lucia så då kom pappans Rock'n roll gener fram och han klämde i från tårna. Ha ha, söta ungar.

Söta. Och duktiga. Trots att det var skitkallt stannade alla föräldrar och fikade på fantastiskt fina och goda pepparkakor och lussekatter som barnen har bakat. Mums!

 

 

 

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback