ha ha, vad ska man göra här?!

vi har varit på mormor och morfars sommarställe. det är sånt där gammalt hus som inte har vatten i huset så man måste pumpa upp vatten på tomten. det är ganska skojigt tycker jag. och eftersom de inte har något vatten i huset så har de inte heller någon toalett. det är inte så skojigt tycker jag, jobbigt att hålla för näsan hela tiden. diskmaskin finns det inte heller men vi hjälps åt att diska pappa, elsa och jag. det är härligt att stå ute på trappan och diska för vattnet är varmt och man får slaska hur mycket man vill så jag diskar och sjunger och mamma blir jätteglad!

sen finns det en rolig sak. en jättegammal telefon! fast mamma säger att nä, jättegammal är den inte, hon hade ju en sån när hon var barn. men det var väl jättelänge sen?! i alla fall så tycker jag det var superkul att ringa i den, vet ni att man måste sticka ner fingret i ett hål för att ringa? superkonstigt ju men det fungerar för mormor svarade i andra änden.



joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback