mammor måste hållas lite kort

först när mamma och pappa lämnade mej för att gå och äta lyxig middag på el diablo blev jag rätt grinig. men jag fick inga sympatier för det, de bara puss puss och drog iväg. jag tänkte gråta allt vad jag kunde men jag var trött av allt mitt gråtande på förmiddagen så jag tog mej en liten tupplur istället.

när jag vaknade fick jag bada i stort badkar med kusin anton. det var toppen! mamma, varför måste jag bada i en så liten balja hemma? jag är en stor tjej nu och kan bada badkar.

och sen hann jag inte sura mer över att mamma och pappa gick på sissela kyles roliga en-kvinnas-show utan mej för då kom moster med middagen. den smakade precis som min vanliga mammamjölk så jag var glad. vi bara mös där på sängen och sen utan att jag visste ordet av hade jag blundat en liten stund. och sen hade jag nog blundat en längre stund också. för när jag tittade upp igen låg jag i min lilla korg hemma och mamma kom med frukost.

jag har varit en duktig kicka jublar mamma. men bara för att hon kunde lämna mej i fredags ska hon inte tro att hon kan ta sej vilka friheter som helst. nu har hon varit på brorsans dagis hela kvällen och jag är sur. jättesur. fråga pappa om ni inte tror mej.

elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback