En liten omtanke

Min son har så tråkigt och jag försöker roa honom så gott jag kan. Samtidigt som jag ger lillasyster mat läser vi Madicken och istället för att sätta mig och jobba lite så tänker jag spela ballongspelet med honom. Jag kan alltid jobba lite senare när han sover tänker jag.

Men precis när han plockar bort Bamsespelet och fram ballongspelet ringer det på dörren och grannpojken kommer in. Fyraåringen ger upp ett primalt glädjetjut och ropar:

- Jihooo det är Nils som kommer! Är det okej om jag leker med Nils istället för att spela ballongspelet med dig? Blir du ledsen då mamma? Jag lovar att vi kan spela ballongspelet sen när vi har lekt färdigt.

Nej, jag blir inte ledsen underbara unge. Jag blir glad.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback