En treåring går snabbare än en sköldpadda

Det finns vissa personer som jag nästan per automatik gör tvärtemot vad deras råd är. En sådan person är min mamma. Jag tror det bara är så, jag ser redan samma drag gå igen i min snart-fylla-fyra-åring.

I onsdags började jag fundera på vad måste ha med till Eslöv. En av de saker som absolut måste med är en vagn till han-som-snart-ska-fylla-fyra. Nej, han har inte åkt vagn på säkert ett år men jag tänkte som så att mina vänner kommer ju dra vagn med sin lilla bebis i och då kommer vi att gå lite rejäla promenader och det blir smidigt om Joar och jag kan hänga med - utan att han ska gå där och dra benen efter sig.

Jo men eller hur. Snarare är det så att han springer tio meter före hela tiden och det är jag som vankar fram med mitt sköldpaddeskal i knappa tre kilometer i timmen. Och var det inte så att min mamma undrade om det verkligen var nödvändigt att släpa på den där vagnen? Och var det inte så att jag inte ens tänkte tanken att jag inte kan röra mig normalt själv utan bara joooo, vagnen ska med. Punkt.

Så nu ska jag snart släpa hem vagnen igen. Oanvänd. Gör som din mamma säger nu, unge.

Juno

Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Din mor verkar vara en klok kvinna....

2008-05-05 @ 11:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback