nu kan min arm flyga

jag har haft gips i fyra veckor. nu är det borta. två spikar som bott i min arm är också borta. fast den ena spiken hade krupit in och gömt sej inne i armen. dumma den. då var jag tvungen att ta en spruta för att det inte skulle göra ont att leta efter den. sen fick doktorn skära lite med en kniv och gräva efter spiken med en tång. då kom det jättemycket blod och det såg läskigt ut så jag blev rädd.

pappa fick blod på sin kavaj, jag skrek så högt jag kunde och mamma var blöt i ansiktet. men sen tog det slut och vi kunde åka och äta hamburgare. jag behöver inte åka till dagis idag, och sen när jag har sovit ska vi äta glass, för det får man när man inte har spikar i armen längre.

tiger får ha sitt gips till imorgon. då ska jag skära bort hans spikar ur armen och sen ska han få glass han med. om han är duktig ska jag berätta det för lotta, för det var hon som hade lämnat honom på min trappa när han hade hoppat studsmatta och brutit armen, precis som jag!



joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback