Med magen i hålet mår jag bättre än på länge

Idag har jag legat på mage i femtio minuter. Det var väl åtminstonde ett halvår sedan jag senast låg på mage utan att tycka det var obekvämt. Idag var det dessutom helt ljuvligt! Av en helt outgrundlig anledning fick jag ett besök på  Axelsons SPA i Gallerian av min söta kollega A. Så jag passar med tre dagar till godo på att åka dit Stockholms enda gravidmassagebänk står.

Ett stort hål för magen och två lite mindre hål för brösten. Man kunde tro att det skulle bli stans asgarv med två slappstrutar som hänger ner i varsitt hål och en fotboll i det stora hålet, men det var så fint ordnat att man ligger på värmefilt och handduk och det är stöd under magen. Så istället för garv blev det bara helt fantastiskt.

I mitt paket ingick en helkroppsmassage men jag kunde bara konstatera att massösen fick göra hur hon ville så länge jag fick ligga kvar med magen i hålet. Det går nästan inte att beskriva, hade det inte gjort så ont när hon tryckte på alla skuldknölar skulle jag somnat på fläcken.

Så, till alla gravida kvinnor - investera i ett besök, det är värt varenda krona. Eller till alla män - ge er gravida kvinna ett besök, det är värt varenda krona (för hennes sura och lynniga humör höjs garanterat flera snäpp). Och till min söta A - tusen och miljoner tack! - så fort det är din tur att vagga fram ska du få igen varenda krona!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback