Ekologi eller ekonomi

Jag försöker vara en god människa och handla ekologiskt. Jag försöker också att vara en praktisk människa och handla ekonomiskt. Dessa två saker går inte att kombinera. Smarta butiker har ett ekologiskt sortiment för sig. Då kan jag gå där, plocla på mig mina ekologiska varor och vara lyckligt ovetande om vad det faktiskt kostar.

Idag sprang jag in på affären enkom för att köpa mjöl och socker. Och som av en händelse så hade de kampanjpris på just mjöl och socker. Köp två kilo socker för 18 kronor medan det ekologiska sockret precis bredvid kostade 17 kronor för ett kilo. Och köp fyra kilo mjöl för 18 kronor medan två kilo ekologiskt mjöl kostar 22 kronor. Då är det jävligt svårt att välja miljön framför ekonomin.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback