Nä, jag tror vi hoppar över det här

- Är du nervös, frågade maken?
- Tänk på att sova ordentligt, sade syrran.

Jag var inte nervös, jag vill så gärna att detta ska vara klart så jag tänkte att "Nu jävlar, det är bara att köra. Hur farligt kan det vara egentligen??!"

Men jag har inte kunna sova ordentligt de senaste veckorna. Fast jag vet att det ännu mindre sömn när ungen väl är ute är det som att jag bara kan se leveransen som ett mål. "Bara grodan är ute kan allt bli som vanligt igen, då ska jag sova, då ska jag äta Gorgonzola och Vacherol, då ska jag röja i trädgården..." Svårt att tro att den här naiva hjärnan sitter i en snart fyrtioårig kropp.

Nåja, runt midnatt somnar jag i alla fall men i morse var jag klarvaken fem timmar senare. Man får ge sig, det är bara att kliva upp. Äta lite frukost, slänga i en tvättmaskin, vattna lite blommor, tvätta ett par fönster...ni vet sånt man gör när alla kloka människor sover och det enda som går på teve är typ Postis Per på Nickelodeon.

Till frukost råkade jag tyvärr börja bläddra i foldern från förlossningen. Prostaglandingel, bard-kateter, amniotomi, värkstimulering. Låter direkt livsfarligt och när jag läser vidare ser jag nycklord som smärtsammt, sex timmar senare, gummislang, vattenballong, hål med "virknål", långdragen förlossning.

Jag är mer än nervös. Och nu har jag ångrat mig. Här ska inte sättas igång en endaste grej. Tretton dagar plus är ingenting. Jag vill alltid vara höggravid. Höggravid är toppen.

Juno

Kommentarer
Postat av: Tant

Förstod det! Så många konstiga ord och så skrämmande kan inte vara bra, det är därför jag är sambo med två CYKLAR...

Postat av: Annelie

Stort grattis till lillan! Två julibarn - ljuvligt. Ta hand om er! Kramar från familjen på Virkesvägen!

P.S. Vänta inte för länge att upphäva besöksförbudet! D.S.

2008-07-08 @ 08:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback