Illusionen om den effektiva sommaren börjar blekna

Jag vill att familjen ska göra massor med roliga utflykter tillsammans och jag har en lång lista med saker som jag ska passa på att göra nu när vi alla är lediga och hemma samtidigt. Detta kan innefatta allt från att åka ut på Djurgården och ta med picknick, gå i skogen, ta en färja någonstans, åka till lådbilslandet, sy klart mina /&%&="T¤&/ gardiner, sortera ut gamla leksaker och kläder i storebrors rum och fixa lite med foton och med trädgården.

Men trots all denna tid så kan jag snabbt sammanfatta vad tiden går åt till. Ge lillasyster mat, kasta i sig lite mat själv, ge lillasyster mat, klä på sig kläder, ge lillasyster mat, ta världens snabbaste tur ner till centrum och handla lite, sova en stund, ge lillasyster mat, tvätta bajsiga kläder.

Charlotte Perelli skrävlade i tidningen mama förut om att hon inte för sitt liv kunde begripa hur folk inte hinner duscha bara för att de fått barn. Men det kan jag. Det beror på att mitt i allt kaos så måste man prioritera och sist på den listan står man själv. Alltså tänker man när klockan är framåt midnatt att man kan välja mellan att sova och duscha. Valet är enkelt. Lite skit har ingen dött av.

Juno

Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Om du tror att det kommer bli bättre sedan när det är slutammat så har jag bara en kommentar - glöm det!

2008-07-17 @ 19:48:47
Postat av: Juno

Uppmuntran, precis vad jag behövde =)

2008-07-18 @ 10:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback