I en värld av drömmar

I min dröm framstår jag bara som en otydlig plufsig massa. Som en Barbamamma alltså. Desto tydligare framfräder min gravidkompis (som vi vet ska få en pojke) som plötsligt dyker upp med världens minsta bebis invirad i en filt.

Jag uttrycker min förvåning över 1) att det är en flicka 2) det är en månad för tidigt och borde de inte vara på BB? Men gravidkompisen är käck och tycker inte man behöver stanna där över natten, det var en så liten bebis så det bara "plopp liksom". Jaha, tack då vet jag... Och sen ser jag det mest avskyvärda någonsin.

- Du har tajta jeans! skriker jag och tittar på hennes helt smala kropp
- Ja, igår var jag tjock men idag är jag smal igen. Visst är det härligt att föda barn!

Som tur är ringer min väckarklocka innan jag hinner svara på det idiotiska tillmälet. Men jag måste säga att det finns bättre saker att vakna av än käcka urmoderskompisar. Jag älskar dig verkligen K, men imorgon natt kan du väl stanna kvar i din egen dröm och vara perfekt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback