En god moder

Det är viktigt att hämta sina barn tidigt på dagis. Om man vill vara en god förälder vill säga. "Ja, jag hämtar ju aldrig min lilla älskling senare än halv fyra" eller "Senare än tre är ju taskigt mot barnet". Det tar liksom aldrig slut med syrliga kommentarer från de som är världens bästa föräldrar.

Den här mamman har konstant dåligt samvete. Idag kände hon sig nöjd över hämtning av sonen redan kvart över fyra. Det är bara det att direkt mor och son kom ur bilen så sprang han iväg. Först ringde han på hos Nils, sen ringde han på hos Nathalie och efter det sprang han över till Tilda. "Ska du inte följa med in?" undrade mamman men nä, "Nä-ä mamma, jag vill inte gå hem, jag vill leka" och så fick han till slut napp hos Emma.

Så är det. Här sitter alltså tidiga mamman ensam hemma. Utan son. Så, det kanske inte är så synd om de barn som får vara på dagis och leka en timme extra. Det ska mamman försöka minnas nästa gång hon springer från jobbet med hjärtat i halsgropen.

Juno


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag någon som lägger sig på hallmattan när han kommer hem från dagis och skriker att han inte vill gå in. Otack är världens lön.

2008-02-19 @ 10:54:31
Postat av: Juno

ja men eller hur =)

2008-02-20 @ 21:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback