Vi heter Hanna

Joar och Erica leker mammapappabarn. Till hjälp har de min gamla pojkdocka, Pelle. På med kläderna på dockan, fram med vagnen.

Jag: Ska ni ta med Pelle på en promenad?
Erica: Jag vill inte att den ska heta Pelle.
Jag: Vad vill du att den ska heta då?
Erica: Jag vet inte.
Joar: Om du inte vet kan den ju heta det som den heter på riktigt. Pelle.
Erica: Nej, jag vill inte det.
Joar: Ska den heta Erica då?
Erica: Ja!

****************************************************************************************

Joar: Jag heter Hanna.
Erica: Nej jag heter Hanna!
Joar: Jag heter också Hanna.
Erica: Okej, vi heter Hanna.

****************************************************************************************

Erica/Hanna: Det är väldigt kallt ute idag.
Pelle/Erica med gnällig röst: Jag vill inte vara ute.
Erica/Hanna strängt: Du måste vara ute. För annars....
Joar/Hanna ivrigt: Ja, annars får du ingen middag!

****************************************************************************************

Oj då =)

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback