vad man gör en måndagkväll

min mamma och jag har badat. vi drack den perfekta koppen te och mammas mage var en ö där kopparna kunde stå. fast sen sparkade bebisen precis där min tekopp stod och då ramlande den ner i havet.

och då var jag en prickig valbebis som kunde dyka efter koppen. och medan jag var en val tvättade mamma håret på mej, det var inte ens läskigt. jag har ett bamseschampo så nu har jag jättestarkt hår, dunderhonunghår.

när valen simmade iväg lekte vi mamma, pappa, barn. jag var storasyster och mamma var lillasyster. pappa som är i amerika fick vara mamman. men mamman och bebisen och storebror var döda. det tyckte inte mamma som var lillasyster var någon bra idé för om man är död kan man aldrig komma hem säger hon.

okej, då är de borta bara. eller så kan det vara femton mammor och femton mammor kan ju inte dö på samma gång!

efter badet får jag titta på backyardigans. då ska jag se eureka. jag är tasha, mamma är austin (fast hon är inte med i eureka) men det är pappa för han heter uniqua. jag längtar efter min pappa.

joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback