dagis har haft kalas

idag kom alla mammor och pappor med massor av hemlagad mat till dagis. halv fem dukades det upp hemlagade köttbullar, spagetti och köttfärssås, pannkakor och plättar och hemlagad äpplemos och mängder med hembakt bröd och pajer.

jag letar efter min mamma. där är victorias pappa, ebba och nellies mamma och pappa, elliots mamma. mamma var är du mamma? men sen kom min mamma också och hon hade med sig skivad rostbiff och potatissallad från något som heter skitkonsum-på-karlavägen. och så hade hon anden-i-halsen. vad han nu satt där för.

jag satt bredvid elliot på en filt och åt pannkaka som någon annan mamma hade lagat. mamma satt nära och åt paj som någon annan mamma hade lagat.

elliot: varför sitter du bredvid mej joar?
jag: för att jag älskar dej

sen gick jag tipsrunda med elliots mamma och vi vann russinpris. innan jag gick fick jag ge en present till dagis. den var i ett fint papper och inuti satt det en liten lapp på med siffran ett, siffran ett och siffran nio på. då skakade mamma på huvudet och sade att vi måste skynda oss hem. men det var ett bra kalas.

joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback