idag ska vi äta kladdkaka

det är farsdag idag. pappa fyller inte år men vi ska fira alla pappor i alla fall. mamma har varit sjuk, mamma är sjuk så jag har inte köpt någon present till pappa. men igår bakade mamma och jag en kladdkaka. jag fick hjälpa till att ha i ägg, socker och all chokladen (och jag åt bara en pytte, pytteliten bit). mitt favoritredskap är slickepotten, den heter så för att när allt är hoprört till en smet så får man slicka på den. mmmmm, jag tror det blir en jättegod chokladkaka!

fast innan vi får fika så ska vi plantera buskar för det blir inte varmare än så här säger pappa. det är skitkallt säger mamma. men mamma behöver inte plantera buskar för hon är sjuk. hon orkar bara lägga pussel, snyta sig och sova. och så kan vi fira att mammas och min blogg har fyllt ett år igår. men allra allra först ska pappa och jag titta på traktorer på blocket. de är jättefina och jag vill köpa allihopa.

joar


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan Gubben, tipsa din mamma om att man kan köpa böcker som stackars farbröder skriver sitt namn i på Ica Maxi. Då har man alltid en present när man behöver....
kram
M

2007-11-12 @ 14:03:04
Postat av: joar

fick ericas pappa en bok med sitt namn i?

2007-11-13 @ 17:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback