kampen om en mammapappajoarsäng

varför heter det mammapappa och barn? jo för att mammapappa är en enhet och barnet placerat i utanförskapets alla bittra orättvisor. vid middagen så får mammapappa stora tallrikar medan barnet får en liten. ibland äter mammapappan roliga saker som scampi i tomatsås medan barnet får fattiga makaroner med korv. igen.

men värst av allt. det finns ett mammapapparum. och trots att det där står en stor säng så är den bara en mammapappasäng. där mammapappa ska kramas hela natten. och var ska lilla barnet vara då hade de tänkt? jaha, i ett annat rum, i en annan säng och ingen att krama på.

jag kämpar för en ändring. jag kämpar för en mammapappajoarsäng. varje kväll vinner de och jag tvångssomnar i barnsängen. varje natt när de har sänkt garden erövrar jag mammapappasängen. då måste jag gå genom den mörka, läskiga hallen och jag gråter lite när jag går där men det är det värt.

och nu, nu står plötsligt min säng en halvmeter från mammapappasängen. mamma förklarade igår att det är för att jag ska sova i den hela natten och känna mig trygg eftersom hon och pappa är i samma rum. det är bara tillfälligt säger mamma. mowhahahah. första slaget vunnet. tack mamma, tack pappa, nu blev det mycket enklare att komma upp i vår säng.

joar


Kommentarer
Postat av: Carl Hellberg

Haha... Riktigt roligt... ;)

Postat av: Juno

Där har vi kanske aningens skilda åskiter. Suck!

2007-03-20 @ 13:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback