nalle puh är en nalle men det här är ju en björn

pappa säger att björnen bor i skogen utanför vårt hus men vi åkte till en stor park där björnarna också bor. först såg vi många fyrhjulingar men jag får inte åka dom. jag är för liten. jag är ju stora killen. inte stora killen säger mamma.

först såg vi en stor uggla. den heter berguv säger sara. ho ho. sen ser vi björnar, en heter norbert. norbert va. sen går vi upp för en jättelång backe och ut på en bro och där ser vi först en björn som ser trött ut. det är björnmamman. sen ser vi tre små björnar som leker och busar. och sen kommer en annan stor björn men den får inte komma dit, det är ett nät emellan. pappa säger att det är björnpappan som vill äta upp björnungarna. vilken knäpp pappa, tur att den andra björnen inte är min pappa.

när vi hade gått jättehögt på berget gick vi in i ett hus och där inne låg två jättestora katter. randiga. det var de s-i-b-i-r-i-s-k-a tigrarna. mjao, de var inte roliga för de bara ligger där. mamma tror att de har jettlagg men jag hoppas inte det för det låter läskigt. de har nog bara tråkigt.

det fanns en stor våg i parken. mamma, pappa, sara och jag är lika tunga som en liten björnpappa! mamman, pappan, flickan och tjocka tanten som stod där före oss var lika tunga som en större björnpappa. jag är lika tung som en lokatt.

innan vi vinkade hej då till björnarna såg vi fler katter. det var lokatten som hade tre små bäbisar. kattmamman såg inte lika trött ut som björnmamman, jag är också en liten kattbäbis, du är en kattmamma mamma. nu ser mamma trött ut fast det är fel. kattmamman är pigg ju.

pannkaka, glass och puss. sara får puss, pappa får puss, mamma får puss. nu kan vi åka hem. jag är klar nu.

joar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback