nu har vi hittat nästa

snart är det nytt år. alla pratar om det. nästa år och nästa år. ett himla tjat faktiskt.

mamma, pappa och jag åker för att leta efter det nya året. det som heter nästa. jag heter joar. mamma heter nenny. pappa heter per. ja ja. först åker vi till farbror gunnar och faster kerstin. nästa var inte där. inte kusin nicklas heller. men vi hittade hästen. iiiihhhiii säger hästen. och åsnan var också där.

sen åker vi till vårat andra hus. det var ingen där. man ska akta sej för att sova. plötsligt en dag vaknar man och det är massa folk där. där är anna kalle petter chia. hej hej. och pling plong, där är vira lina kenneth. hej hej. och farmor. hej farmor. nu när vi är så här många ska vi nog hitta nästa.

det är nästan som lilla laban, var är lilla laban? borta. var är joar? tittut. var är nästa? borta. jag letar och letar men alla bara äter och nu måste man sova igen.

nu är det dags
nu ska vi hitta nästa. alla går ut. fast varför då? det är så mörkt ute. kenneth går med tändaren och ska -HJÄLP! vad var det där? det är en drake. den kommer på himlen och den spyr stora röda och blå stjärnor. skriker gör den med. och sen exploderar den. bang bang. man får banka ute. vi är ute. draken får banka. -MAMMA! det kommer en till drake. läskigt. jag vill åka hem nu.

jag är så arg på mamma och pappa. de har hittat nästa medan jag sov. man ska inte sova. man missar allt det braiga. de har hittat snö också. heja mamma. se kenneth bygger en snögubbe. vänta kenneth, jag kommer också med. bygga bygga. jättefin. kenneth har hjälpt till bara lite. vårat snötroll. okej, jag gillar nästa.

Snötroll

Joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback