jag var på radio

jag tycker om att åka och handla. igår var mamma och jag och moster ylva på en stor affär med jättemånga stolar och bord och sängar. det var toppen. jag hittade små bord med små koppar på. där satte jag mej en lång stund och drack kaffe. en tant kom dit och hon fick också dricka kaffe med mej. trevligt, trevligt. fast sen kom mamma rusande och trevliga tanten och jag hade visst fikat färdigt.

det är så förnedrande. mamma sätter fast en lapp på mej. på lappen står hennes telefonnummer. det är så larvigt. jag har ju ingen telefon att ringa från och dessutom sitter lappen på ryggen. hur tror hon att jag ska se numret där?

idag åkte mamma och pappa och jag till stora affären där det finns jättemycket roligt att titta på. mamma glömde förnedrande lappen :). ibland stannar vi och tittar på leksaker men idag gick vi direkt till stället med kiwi och bananer. fast först går vi igenom stället där det finns en rolig teve och jättemånga filmer som ser kul ut. mamma och pappa går omkring och hämtar saker och sen får jag trycka på knappen så det låter pip innan saken åker ner i röda väskan.

nu har de satt upp teve överallt. jag stod och tittade på en som satt nästan i taket. men den visade inte molly eller pingu eller röda traktorn. därför är det bra att jag vet att det finns ett annat ställe där det finns mycket bättre teve. dit ska jag gå. jag står där och tittar en stund och sen är det en tant som pratar om mej på radion.

"ett kundmeddelande. om någon (mer uppmärksam än hans mor och far) har sett joar, två och ett halvt år, med ljusblå/beige jacka och röd mössa, var vänlig kom med honom till informationen. joar sågs senast (lämnades i sticket av sina oansvarliga föräldrar) vid frukt och grönt."

en gubbe tittar nära på mig. jag får åka i hans vagn tillsammans med hans lilla flicka. nämen, där är ju mamma. hej hej mamma, varför står du där ute? jag har tittat på teve. och åkt vagnen med flickan. har vi handlat färdigt nu? 

ibland tittar min mamma så konstigt på mig.

Joar

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nästa gång Joar, går du raka vägen till informationen själv och ber dom ropa efter mamma och pappa, då blir mamma ännu gladare! :)

Postat av: Anonym

men tant lotta, vad är det för skoj?! //Joar

2007-01-15 @ 20:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback