Vad ska vi göra nu när barnet äntligen sover?

När barnet lär sig somna själv ska mamman och pappan få tid att vara tillsammans på kvällarna. Istället för att den ena sover med barnet ska de nu samtala och dricka te. Kvalitetstid.


Operation nattning har varit relativt framgångsrik. Barnet somnar vid åttatiden ensam i sin säng. Precis det resultat som de önskade.


Kväll efter kväll sitter de nu mitt emot varandra. Och dricker te. Mitt emellan dem står två datorer. Han surfar på hemnet, på blocket eller så kravlar han omkring i den digitala djungeln och mejar ner gubbar. Hon läser för henne helt okända människors bloggar, gud vad ointressanta saker folk skriver om. Vem vill läsa det? Hon måste genast skriva egen ointressant blogg.


De samtalar.
-Jag har hittat drömhuset. Vad sägs om 700 kvadratmeter slott i södra Frankrike för endast 980 000, säger han
-Men alltså, hur dålig svenska får folk skriva egentligen?! undrar hon upprört
-Kom och kolla på huset vi ska köpa då
-Kolla, nu är det en helt okänd människa som har kommenterat min blogg! Vill du höra?
-Nej, ska du inte komma och kolla in huset vi ska köpa då?
-Nej, skaffa ett msn-konto och skicka hit länken, tycker hon


Ytterligare en kväll full av kvalitetstid.

Juno


Kommentarer
Postat av: Carl Hellberg

Haha.. Den var bra, kännde igen mig helt och fullt, jag och min sambo sitter ofta i soffan med varsin dator i knät... De e kvalitetstid det... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback