tomten låter som min moster ylva

igår var det söndag. då åkte vi ä-n-t-l-i-g-en till anton. först tittade vi på teve. det var ekorrar och en hund. och sen kom det bilar. alla traktorer stod och sov och då skrämde de busiga bilarna dem så de välte på ryggen. ha ha. vilken bra teve.

anton har ett träd i sitt hus. det är jättefint, det hänger glittriga saker i trädet. och bäst av allt. det ligger massor av paket under trädet. jag undrar varför inte vi har ett träd i vårat hus...

pling plong.
det ringer på dörren. anton rusar och öppnar. vänta anton, jag vill också komma med!

tomten kommer. tomten har ett stort skägg men låter precis som min moster ylva. jag hjälper tomten att dela ut paket. god jul mormor, god jul morfar, god jul anton, god jul joar. till mig. nu har jag inte tid att dela ut mer.

alla paket under trädet är borta. lotten fick en blank låda som man prata i. kim fick en blank låda som man kan lyssna i. gladast av alla blev nog anton som fick en hammarbymössa och ett halsband som ser ut som en fotboll. den fick han av mig. vakkogo!

jag blev jätteglad för alla mina nya saker. jag hinner nästan inte leka med allt. tack alla snälla. nu ska jag inte skriva mer. nu ska pappa, mamma och jag titta mer på bilarna som var på teve igår. nu ska vi titta på hela filmen säger pappa.

Joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback