idag är det inte söndag

folk kan inte bygga någonting som håller. se bara på e6:an som plötsligt rasar samman som ett korthus. eller ska jag säga pepparkakahus.

efter att det har varit julafton ska vi äta huset säger mamma. fast det är aldrig julafton. på julafon ska vi åka till anton. vi ska åka till anton, kim och lotten, moster ylva, erik och så ska mormor och morfar vara där och marika, hjalmar och arvid med. och deras mamma också. och min mamma jenny. och min pappa per. jag frågar varje dag om vi ska åka till anton. på söndag säger mamma och pappa. på söndag ska vi åka till anton. för på söndag är det julafton. 

idag är det inte söndag. men titta på pepparkakahuset. vilket fuskbygge. folk kan inte bygga någonting som håller. mammas pepparkakahus är en pepparkakaruin. 

Pepparkaksruin

söndag eller inte. kom så äter vi upp det.

Joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback